Omnichannel & Ecommerce Asst. Manager/Manager

投稿 7日前

Omnichannel & Ecommerce Asst. Manager/Manager
契約タイプ: 正社員
勤務地: Tokyo
職種:
給与: ¥10,000,000
リファレンス: JOB_001915[453]
担当者名: Scott Morgan (050-1741-8848)
Eメール: scott@theadvisorygroup.co.jp
給与 最低額: 6500000
給与 最高額: 10000000
この求人について

会社概要]

高級ジュエリーブランドが、自社サイトおよびE-comプラットフォーム(Amazon、楽天、Zozotownなど)を担当するE-Commerce Managerを募集しています。

[職務内容] 

  • E-Commerce Managerとして、ブランドの日本におけるE-Commerceビジネスの拡大に重要な役割を果たしていただきます。

  • 戦略的にビジネスゴールを計画するために、会社のウェブサイト上のサイトコンテンツのすべての側面を維持する責任があります。 

  • ブランドとビジネスの目標を推進するためのデジタルのシーズンプランと戦略の開発と実行 シーズンコンテンツ、製品情報、製品、画像、サイト機能の管理を含むウェブサイトの変更のセットアップと実行を担当します。

  • 運営のキーパーソンとして、売上報告、在庫状況の確認、ウェブサイト全体の管理など、日々のEコマース業務を管理する

  • 日々の売上やサイトのパフォーマンスを分析し、KPIのすべての分野を改善するためのアクションを提案する

  • 売上向上のための機会や問題点を特定し、明確なKPIとタイムラインを伴うアクションプランを提案する

  • Eコマースビジネスの戦略的方向性を導くためのデータ分析の実施

  • デジタルマーケティングの手法を常に革新することで、Eコマースの収益拡大を促進し、デジタルマーケティングの競争で優位に立つ。

[必要条件]

  • 4年以上のオンラインビジネスの経験(できれば小売業界での経験が望ましいが、ラグジュアリー業界である必要はない。

  • スタートアップの経験があれば尚可 特にパフォーマンスメディアのプランニング、実行管理、フォローアップ評価を行うようなデジタルマーケティングの経験

  • Google Analytics、Adobe Analyticsなどのウェブサイト分析ツールの知識

  • 主体性があり、クリエィティブな問題解決能力を持ち、強いオーナーシップを持った方

  • 優れたコミュニケーション能力とチームプレーヤー適応力と柔軟性

  • 情熱的で積極的な性格の方

  • ネイティブレベルの日本語とビジネス英語能力が必要

  • 年齢は30~45歳が理想ですが、柔軟に対応できます。 

[Company]

A luxury jewelry brand is looking for a new E-Commerce Manager, in charge of their owned site, and E-com platforms (e.g. Amazon, Rakuten, Zozotown)

[Responsibilities]

 

As E-Commerce Manager, you will play a key role in the expansion of the brands e-commerce business for Japan. You will be responsible for maintaining all aspects of site content on the company website for strategically planning business goals.

 

  • Development & execution of seasonal plans and strategies for digital to drive the brand and business goals

  • Responsible for set up and execution of website changes including managing seasonal content, product information, product, imagery, site functionality

  • As a key lead of operation, manage daily e-commerce operations such as sales reporting, watching stock status and overall website management

  • Analyze sales/ site performance alongside all available data on a day-to-day basis, propose actions to improve all areas of KPIs

  • Identify opportunities and issues to further drive incremental sales and propose action plans with clear KPIs and timelines

  • Conduct data analysis that will guide the strategic direction of e-commerce business

  • Keep innovating digital marketing methodology to drive growth of e-commerce revenue and to stay ahead of the competition in digital marketing


[Requirements]

  • 4+ years of experience in online business, preferably in the retail industry but not necessarily in the luxury industry. Start-up experience is a plus

  • Experience in digital marketing which is especially for performance media planning, execution management, and follow-up evaluation

  • Knowledge of website analytics tools such as Google Analytics, Adobe Analytics etc

  • Self-starter with high level of initiative, creative problem solving-skills and strong sense of Ownership

  • Great communicator and team player

  • Adaptability and Flexibility

  • Passionate and outgoing personality!

  • Native Japanese and business English.

  • Ideally 30-45 yrs old but flexible

 

[How to Apply]If you're interested in this role, click 'apply now' or call us now. If this job isn't quite right for you but you are looking for new opportunities, please contact me at scott@advisorygroup.co.jp or (050-1741-8848) for a confidential discussion on your career.

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